W czasie pobytu w żłobku dzieci otrzymują posiłki, które zostały ustalone z rodzicami w umowie. Prosimy, aby dzieci nie przynosiły do żłobka żadnych artykułów żywnościowych.
Napoje są dostępne przez cały czas pobytu dziecka w żłobku.
Rodzic za pomocą wideodomofonu informuje opiekuna, że przyprowadził dziecko. Przebiera je w szatni i przekazuje je opiekunowi oraz informuje o ewentualnych problemach.
Zbyt długie rozstania z dzieckiem sprawiają, że dziecko źle znosi moment pożegnania. Z uwagi na emocje dzieci i Państwa moment rozstania należy ograniczyć do minimum.
Bardzo ważne, by żegnać i witać dziecko z uśmiechem.
Prosimy o nie wchodzenie do sal.
W żłobku jest możliwość pozostawienia własnego wózka, w pomieszczeniu zamkniętym. W tym celu należy poprosić opiekuna o otwarcie wózkowni.
O nieobecności dziecka w żłobku można powiadomić telefonicznie, najpóźniej do godziny 8.00, dzwoniąc pod numer ogólny żłobka tj. 789 280 482 . Jeżeli takiej informacji nie uzyskamy – przygotowujemy dla dziecka posiłek, a Państwo – mimo nieobecności dziecka – dokonujecie płatności za ten dzień.
W przypadku dłuższej nieobecności dziecka wystarczy o tym fakcie poinformować raz, wskazując ilość dni nieobecności dziecka.
Do żłobka przyprowadzamy zdrowe dziecko. Prosimy pamiętać, że nawet katar staje się przyczyną poważnych infekcji dróg oddechowych u innych dzieci.
W trosce o bezpieczeństwo Państwa dzieci prosimy o stałą aktualizację telefonów i adresów kontaktowych. W przypadku zmiany numeru telefonu prywatnego lub służbowego prosimy o przekazanie informacji opiekunowi z grupy.
Wszelkie problemy i uwagi prosimy w pierwszej kolejności omówić z opiekunami grupy. W sytuacjach trudnych mogą Państwo liczyć na pomoc dyrekcji żłobka.
Chętnie też skorzystamy z Państwa sugestii i uwag na temat funkcjonowania żłobka. Gdy zajdzie potrzeba, wszyscy opiekunowie chętnie Państwu pomogą i doradzą.
Zalecamy też działania mające na celu kształtowanie pozytywnego nastawienia do żłobka.
Prosimy o wyrażenie zgody na zamieszczanie wizerunku dzieci na stronie internetowej żłobka ( np. zdjęcia z imprez organizowanych przez żłobek). Brak pisemnej deklaracji nie pozwala nam na umieszczenie zdjęcia dziecka na naszej stronie.
W szatni umieszczone są tablice informacyjne. Zachęcamy do systematycznego zapoznawania się z umieszczanymi tam informacjami dotyczącymi funkcjonowania żłobka.
Prosimy o dokonywanie opłat za żłobek do 10 dnia każdego miesiąca przelewem na konto bankowe (nr konta: 91 8649 1031 2002 2000 0101 0038) .
Przelew powinien zawierać następujące informacje:
„Imię i Nazwisko dziecka , czesne -………, żywienie-……..”
Informacja o wysokości kwoty za wyżywienie będzie przekazywana przez opiekunki do 5 każdego miesiąca.
W przypadku niepisania przelewu „czesne -………, żywienie-……..”, wpłacona kwota w pierwszej kolejności będzie zaliczana na czesne.
W przydzielonej szafce można zostawić rzeczy dzieci: obuwie na zmianę, kalosze, pelerynę przeciwdeszczową, na słoneczne dni – krem z filtrem i czapkę z daszkiem lub chusteczkę.
W związku z zaleceniami SANEPID-u w szafkach, w szatni nie można zostawiać przyniesionych z domu artykułów spożywczych.
Prosimy, aby dzieci ubierać w wygodny, przewiewny strój. Zależy nam, aby wszystkie przyniesione do żłobka rzeczy osobiste były podpisane np. markerem, co w znacznym stopniu ułatwi nam odnalezienie ich właścicieli. Rzeczy na zmianę, podpisane przekazujemy w worku lub reklamówce opiekunce. Dzieci lubią doświadczać „całym sobą”, poznają świat poprzez zmysły – proszę wziąć to pod uwagę wybierając ubrania, które mogą się zabrudzić.
Jeżeli dziecko potrzebuje np. do spania: przytulanki, smoczka lub pije mleko tylko ze swojej butelki, to owe rzeczy muszą być pozostawione w żłobku. Nie można je zabierać i przynosić następnego dnia.
O zachowaniu i postępach dzieci mogą Państwo porozmawiać z opiekunami w czasie wyznaczonych konsultacji.
Zgłaszanie problemów rodzinnych, zdrowotnych, itp. – pomaga w zrozumieniu zachowania dziecka i ułatwia pracę z dzieckiem.
Problemy „dnia codziennego” prosimy zgłaszać na bieżąco – kontaktując się z opiekunami przy przyprowadzaniu lub odbiorze dziecka.
Rodzic za pomocą wideodomofonu informuje opiekuna, że przyszedł odebrać dziecko. Opiekunka przyprowadza dziecko z sali i przekazuje je rodzicowi. Opiekun informuje o ewentualnych problemach.
Dziecko ze żłobka powinni odbierać rodzice lub prawni opiekunowie. W innym przypadku konieczna jest pisemna zgoda na odbiór dziecka, w której powinna być zawarta informacja o tym kto odbiera dziecko oraz nr dowodu osobistego osoby odbierającej.
Proszę o odbiór dzieci po godzinie 14.30 tj. po obiedzie.